tirsdag 23. april 2013

Reklameplakater

I faget kvalitet og dokumentasjon fikk vi en oppgave å lage to reklameplakater av noe vi har laget på skolen. Vi skulle bruke photoshop, og det var veldig viktig med om hvordan vi plasserte produktet og forskjellig tekstbruk. Noe vi lærte var at venstre siden på en plakat tåler mer enn høyre siden, det vil si at man kan ha flere objekter på venstre siden.

Denne reklameplakaten er fra boks oppgaven vi hadde i første termin. 

 
Dette er reklameplakat nummer to som viser strikke oppgaven i slutten av første termin.

Det første vi gjorde var å finne ut hvilke produkt vi ville lage plakat av. Deretter var det å begynne å leke seg i photoshop. Jeg fant ut at jeg ville lage av boks oppgaven, dette var fordi jeg følte det kunne bli et bra nummer en. Reklameplakat nummer to, strikkeoppgaven, valgte jeg fordi jeg ble fornøyd med produktet og det kunne bli en litt mer leken plakat.
 
Historie:
Reklame har vert i uttallig mange år. Det finnes mange former for reklame slik som, tv-reklame, avis og plakater. Hvor enn man går finner man reklame, enten om det er noen som anbefaler deg et produkt i en butikk eller om det er en åpen reklame på en plakat mitt i sentrum.

Materialer:
Datamaskin
Teknikk:
Photoshop

Egenvurdering:
Denne oppgaven synes jeg har gått helt greit. Det har vært litt utfordrende med komposisjoneringen og hvordan det ferdige resultatet skulle bli. Alt i alt synes jeg dette har vært helt greit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar