tirsdag 23. april 2013

Innpakningspapir med mønster

En annen oppgave vi fikk i kvalitet og dokumentasjon var at vi skulle lage innpakningspapir med mønster. Vi fikk tre ulike oppgaver hvor vi skulle lage et lekent, et rolig og et lekent innpakningspapir. Her skulle vi også bruke photoshop, illustrator eller bridge. Vi skulle levere en rapport og et mønster fra hver av temaene.

LIVLIG:
Her er rapport nr 1: det var rapporten vi brukte for å få til at alle små mønstrene ble like i det store mønsteret.

Mønster nr 1: her valgte jeg å lage med hunden min. Vi skulle vise at vi kunne speilvende objekter. Dette er det livlige innpakningspapiret. Jeg valgte at dette skulle være det livlige mønsteret fordi den er såppas spiss i kantene at hvis man ser på den veldig lenge kan man bli sliten i hodet. Kontrastene er ikke så store, men likevell ser den livlig ut.

LEKENT:
Raport nr 2: her er den livlige rapporten hvor jeg valgte en femkløver.

Mønster nr 2: Dette er det lekne mønsteretfemkløveren er egentlig et bildet jeg har tatt, men jeg valgte å redigere den i sterke farger for å få fram kontraster siden den skal være lekent. Jeg ha også valgt å ha litt ''barnslige'' og litt mer normale barne farger for å skape intresse for barn.
 
ROLIG:
Her er raport nr 3: her valgte jeg en sløyfe som jeg redigerte i illustrator for å få den til å gå rundt i ring.
 
Her er mønster nr 3: Til slutt er det det rolige mønsteret, her har jeg valgt lyse farger, og lite kontraster. I tillegg har jeg et rolig mønster som ikke har så mye kanter og vekker oppmerksomhet.
Helt til slutt skulle vi finne noen esker og pakke de inn slik at vi fikk se hvordan det ble seendes ut. 
 
Materialer:

Datamaskin
Printer
Esker
 
Teknikk:
Photoshop
Illustrator
 
Egenvurdering:
Etter denne perioden har jeg lært meg og bruke det basice i illustrator og jeg har lært hvordan man bruker photoshop på en litt annen måte, for eks. å lage et innpakningspapir. Jeg synes denne perioden har vert en ganske artig periode, hvor vi har fått utforsket veldig mye. Slutt resultatet er jeg fornøyd meg så alt i alt veldig fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar