onsdag 22. mai 2013

Brodering

I tillegg til en strikke oppgave hadde vi også en periode med brodering. Det var en ganske fri oppgave hvor vi fikk bestemme selv hva vi ville det skulle være på broderiet.

Med en gang vi fikk denne oppgaven fant jeg fort ut at jeg ville lage et med initialene mine og et annet med hakuna matata (ingen bekymringer.) Etter mye skissing og utprøvninger var vi klar til å starte. Jeg hadde allerede gjort dette før så jeg fikk starte med en gang.

Her er utprøvningen min, vi skulle vise at vi kunne lage 7 forskjellige korssting.

 Her er bildet mitt hvor jeg har rammet den inn.
 
Her vises initialene mine, dette skal jeg senere sy på en pute.
 
 
Historie: 
Allerede i steinalderen ble det tatt i bruk broderi. På slutten av 1700-tallet ble det gjort en liten endring innen broderi, fargene ble lysere og broderimønstrene ble lettere i utformingene. Produktene blir laget av nål og tråd som krysses i et underlag. Hovedsaklig har materialet vært av naturfibre som lin, bomull, ull og silke
 
Materialer:
Tråd
Nål
Aida (stoffet man broderer på)

Teknink:
Brodering

Egenvurdering:
Etter denne oppgaven har jeg lært mer om forskjellige sting, jeg har også fått vist fram mer om hva jeg kan med tråd og garn. Det har vert en morsom periode, og veldig kjekt at vi fikk velge så fritt. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med resultatet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar